ORGANIZACJA SAMORZĄDU

  1. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły lub placówki.
  2. Samorząd uczniowski działa w ramach następujących sekcji:
    • SEKCJA NAUKI - zadaniem tej sekcji jest organizowanie doraźnej, koleżeńskiej pomocy w nauce, pomocy w organizowaniu odczytów, wycieczek itp. Sekcja nauki pomaga także przy organizowaniu kółek zainteresowań.
    • SEKCJA PRAC SPOŁECZNO - UŻYTECZNYCH - sekcja ta pomaga w organizowaniu prac społeczno - użytecznych na rzecz szkoły.
    • SEKCJA HIGIENY - prowadzi przeglądy i konkursy czystości i porządku, dyżury, apteczkę, organizuje prace związane z utrzymaniem porządku i higieny w szkole.
    • SEKCJA KULTURALNO - OŚWIATOWA - pomaga w organizowaniu uroczystości szkolnych, zespołów tanecznych, dekoratorskich i recytatorskich.
    • SEKCJA SPORTOWA - pomaga w organizowaniu życia sportowego szkoły: rozgrywki klasowe, wycieczki o charakterze sportowym, imprezy sportowe.
  3. Najwyższą władzą samorządu uczniowskiego jest zebranie ogółu ich członków.
  4. Władzą wykonawczą samorządu są rady samorządu szkolnego - uczniowskiego i komisje rewizyjne.
  5. Strukturę organizacyjną rad samorządów uczniowskich i komisji rewizyjnych oraz liczbę ich członków ustanawia zebranie ogółu członków samorządów zgodnie z potrzebami i możliwościami.
  6. Rady samorządów realizują zadania określone w rozdz. II i korzystają z uprawnień zawartych w rozdz. III. Komisje rewizyjne czuwają nad prawidłowym gospodarowaniem środkami finansowymi samorządu.
  7. Kadencja rad samorządów i komisji rewizyjnych trwa przez okres roku szkolnego.
  8. Samorządy mogą powoływać SĄD KOLEŻEŃSKI do rozpatrywania konfliktów.
  9. Rady samorządów i komisje rewizyjne współpracują z wychowawcami klas i władzami szkoły.
  10. Rady samorządów i komisje rewizyjne informują ogół uczniów o swojej działalności i składają im sprawozdania.

 

Strona główna